بازاریابی چریکی چیست؟
نوشته شده توسط : ساحل

بازاریابی چیست؟
بازاریابی هنر عوض کردن عقاید ملت یا حفظ عقاید آنهاست اگر که تمایل به مشارکت با شما را داشته باشند. برای موفقیت در بازاریابی و یا حتی بازاریابی چریکی شما باید کاری کنید که مردم گونه محصول مصرفی خود را تغییر دهند و یا نوعی از محصولات و خدمات جدید را بپذیرند که قبلا وجود نداشته است. چنین چیزی در یک لحظه یا یک ماه و یک سنه میسر نمیشود و صحیح به همین علت است که بازاریابی را یک فرآیند میدانیم نه یک رویداد.
ممکن است پروسه بازاریابی شما از چندیدن رخداد تشکیل شده باشد و یک بازاریاب چریکی به نکوداشتن میداند که بازاریابی او نخست و میانه دارد ولی پایانی برایش نمیتوان متصور شد. دقیقا همین شرایط برای روند سئو و بهینه سازی یک وبسایت قابل تعمیم می باشد و هرگز نمیتوان پروسه سئو را در یک گردآور و در بازه زمانی کوتاه چکیده نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره مفاهیم و انواع بازاریابی میتوانید به نوشتار وبسیما در این مقوله با عنوان بازاریابی یا مارکتینگ چیست مراجعه نمایید.

بازاریابی چریکی هر تماس کوچکی است که کمپانی شما با هرکسی در دانشمند بیرونی دارد. هر تماس کوچک، یعنی فرصت های زیاد بازاریابی و این به مفهوم سرمایه گذاری مقادیر زیادی پول نیست!

اصول اولیه بازاریابی چریکی
اشتباهی رایج در گویه بازاریابی آن است که اندیشه میکنیم این فرآیند مربوط به آینده و مشتریان بعدی ما خواهد شد اما در بازاریابی چریکی نیمی از سررسید به مشتریان فعلی برگزیدن دیتا میشود و جمع آوری اطلاعات در باره آنها سنگ بنای تکاپو های بعدی شما خواهد بود. با فراموش کردن مشتریان ماضی و عدم جمع آوری اطلاعات دقیق و پسندیده همگی هزینه و انرژی صرف شده برای کسب آن مشتریان به هدر خواهد رفت.

بازاریابی چریکی در عمل فرصتی مناسب است الی به مشتریان خویش کمک کنید که در حال و آینده خویش کامیاب باشند، آنها میخواهند پول اکثریت در بیاورند، وزن کم کنند، جنس مخالف را جذب کنند، شرکت خود را بسازند، تندرست تر باشند یا سیگار را برای همیشه ترک کنند. پس شما میتوانید به آنها کمک کنید و گذرگاه مناسب برای رسیدن به اهدافشان را نشانه دهید.

هرگز این نکته را فراموش نکنید که؛ بازاریابی چریکی در مورد شما نیست بلکه در مورد مشتریان شماست.

بازاریابی چریکی گذرگاه های جدیدی برای اندازه گیری وآوش تکقبل بینی طرز رفتار افراد، تحت کارایی قرار دادن کسان و تست و تعیین کمیت و کیفیت تعیین میکند. کماکان که روانشناسان در مورد رفتار انسان ها به ما می آموزند بازاریابی را نیز باید در دنیای بازرگانی معاصر بعنوان یک علم شناخت. در تصویر ذیل کسان میتوانند ساعت ها را بر روی دست خود امتحان کنند!

مثال بازاریابی چریکی
نمونه به کارگیری تکنیک های روانشناختی در بازاریابی چریکی

بدون شک بازاریابی نوعی از هنر است، همانطور که نقاشی، نویسندگی، عکاسی، هنرپیشگی و موسیقی را بعنوان هنر میشناسیم، باید مجموعه ای از آنها که عموما در بازاریابی چریکی به پیشه گرفته میشوند را نیز هنر بنامیم. با این هستی کاری به جنبه علمی و هنری نداریم و منظور نهایی ما تجارت و کسب منافع خواهد بود. چه بسا همگی این هنرها و علوم توسط یک بازاریاب چریکی و برای کسب سود بیشتر برپایی شده باشند!

هنر در بازاریابی چریکی
نمونه ای از کاربرد هنر در شیوه های تاثیرگذار بازاریابی چریکی با هزینه اندک

بازاریاب چریکی تاجری است که به دنبال منظور های از پیش تعیین شده همانند هوده آوری بوده و برای رسیدن به آن از ابزاری غیرمتعارف بهره میبرد. بازاریاب های چریکی خود را احسنت منابع عظیم مالی و بودجه های وزین وابسته نمیکنند و در برابر خود را منوط به خلاقیت و ابتکار فردی میدانند.

مثال جالب بازاریابی چریکی
فردی صاحب یک مغازه کتاب فروشی حقیر بود که در میان دو کتاب فروشی بزرگ و معتبر پیمان داشت، معاش هنگام مراجعه به محل پیشه خود متوجه تابلو مغازه سمت درستی با عنوان “فروش عظیم جشن سالگرد، 50 درصد تخفیف” شد. این تابلو حتی از سردر مغازه نیز بزرگتر بود و بسیار جلب توجه میکرد. روز بعد مغازه سمت چپی نیز تابلویی با عنوان “حراج بزرگ، 60 درصد تخفیف” نصب نمایش داد و مغازه این شخص در وسط ایندو بیش از قبل محقر بنظر میرسید. صاحب این کتاب فروشی حقیر چه کاری میتوانست انجام دهد؟
از آنجایی که او یک بازاریاب چریکی بود، تابلویی متفاوت برای خود طراحی رو کرد و در سردر مغازه نصب نمود،رو این تابلو تألیف شده بود “در ورودی اصلی”!





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: